Friday 31 January 2014

Cheese and biscuits

Haha, wrocila mi wiara w to, ze Polki jednak wiedza jak skladac skarpetki  :)))
A dzisiaj o seeerach...
Lubicie sery? ja uwielbiaaam! 
W Anglii  tez sa lubiane bo mozna je nawet dostac w ramach deseru jako tzw "cheese and biscuits" lub "cheese board".
Taak, kiedys serwowalam takie desery w angielskich hotelach i restauracjach. Masa Anglikow wyberze wlasnie cos takiego zamiast czekoladowego ciacha czy lodow.

Tak jedza serki Anglicy:


Ten , kto wymyslil "cheese and biscuits" byl geniuszem!
Cheese and biscuits to deska serow, im wiecej gatunkow tym lepiej, plus roznego rodzaju ciasteczka typu krakersy, maselko (kto lubi, ja nie) i winogronka.
Cheese and biscuits najlepiej smakuja z alkoholem typu "Port" (to takie jakby ciezkie mocne , slodkie czerowne wino) lub bialym winem choc moj maz woli czerwone wytrawne.

Oto moj wlasny zestaw serkow:


Krakersy - mieszanka.
Winogronka
i serki:
-Cheddar z chilli,
-Gruyere, ser Szwajcarski, pyyyszny!
-Stilton - moj ulubiony
-Camembert - uwielbiam na cieplo, z piekarnika lub mikrofali :P
-Zielony serek z dodatkiem sage - taki sobie, wczesniej nie jadlam
-Brie - ulubiony ser meza


Kilka cudnych wygooglowanych przykladow "cheese board", mniaaam :P








Jak juz wspomnialam Anglicy pochlaniaja taki zestaw w ramach deseru. Dla mnie to raczej lunch badz kolacyjka, bo na deser musze miec cos slodkiego.

Probowalyscie takiego zestawienia???

11 comments:

  1. Bardzo lubie deske serowa I czesto serwuje na imprezkach :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja teeeez serwuje na "imprezkach":)))) jesli "imprezka" mozna nazwac zgromadzenie czterech osob, bo moje social life jest ograniczone do minimum, hihi :)))

      Delete
  2. a probowalas sera z kawalkami ananasa? albo z zurawinka? taki bardziej. na slodko. mozna dostac w tesco i asdzie. pyyyychhaaa.
    basia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Probowalam chyba kazda wersje :))) takie na slodko tez lubbie ;) jeszcze z morelami probowalam. Z zurawinka chyba najlepszy :D

      Delete
  3. I mają świetny pomysł, w serach jest sporo białka i wapna, lepsze to niż jakieś wysokokaloryczne ciacho !

    ReplyDelete
    Replies
    1. To fakt. no cyba ze ktos pochlania i serki i ciacho, co mi niestety sie zdarza ;)

      Delete
  4. pierwszy raz sprobowalam takiego zestawienia wasnie w Anglii kilka lat temu i pokochalam od razu! od zawsze uwielbiam sery ale na kanapce to nie to samo , dpoiero poprzez cheese board mozna wydobyc ich prawdziwe smaki wiec jestem za w 100%. Mona

    ReplyDelete
  5. Ja jem tylko zwykłe sery, bo te wymyślniejsze mi nie smakują. :)

    ReplyDelete
  6. Ja jeszcze czegoś takiego nie próbowałam. Jak będę miała okazję, to na pewno spróbuję, ale wątpię, żeby mi zasmakowało, bo nie przepadam za większością serów ;p

    ReplyDelete
  7. Uwielbiam sery, wszelkiej maści, wiec i takie zestawy:)

    ReplyDelete
  8. Całkowicie ufałem doktorowi ADELEKE od czasu, gdy rozmawiałem z nim w okresie, gdy mój narzeczony opuścił mnie po 5 latach naszego związku, rozpoczął pracę nad zaklęciami na moim narzeczonym i dał mi tyle zapewnienia i gwarantował, że jedzie aby mój narzeczony stanął na nogi w ciągu zaledwie 24 godzin od rzucenia zaklęcia. Byłem tak pewny swojej pracy i tak jak powiedział na początku, mój narzeczony w końcu do mnie wrócił, tak, wrócił z całym sercem, Miłością, troską, emocjami i kwiatami, i teraz jest lepiej. Bez wahania poleciłbym tego potężnego rzucającego zaklęcia każdemu, kto potrzebuje pomocy .. kontakt: Dr ADELEKE na WhatsApp +27740386124 lub e-mail; aoba5019@gmail.com

    ReplyDelete